هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند
هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند

هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند

پایگاه جوش ایران

پاورپوینت فرایند جوشکاری و بازرسی جوش در ساختمان

دانلود پاورپوینت فرایند جوشکاری و بازرسی جوش در ساختمان 

مهندس فرزاد قنبری - مدیرگروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران 

ادامه مطلب ...

دانلود برنامه محاسب وزن جوش WeldTool v1.0

یک برنامه بسیار کاربردی و مفید در زمینه ی مهندسی جوش که به شما این امکان را ویدهد وزن جوش را محاسبه نمایید.در این برنامه شما می توانید با انتخاب نوع لبه جوش و همچنین فلز جوشکاری و دادن ابعاد به نرم افزار وزن جوش مورد نظر را بدست آورید.این برنامه مفید را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دانلود برنامه محاسب وزن جوش WeldTool v1.0, 3.9 out of 5 based on 7 ratings  

 

 

 

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار مشاهده فایل های DWG و DWF اتوکد برای اندروید TurboViewer Pro 1.2.1

TurboViewer که البته به علت قیمت گران خود نتوانسته در گوگل پلی امتیاز خیلی بالایی به دست بیاورد اما با این حال این برنامه یکی از حرفه ای ترین برنامه های مشاهده فایل های DWG در دو حالت دو بعدی و سه بعدی است که برای گوشی های اندروید ساخته شده است . اگر شما هم بنا بر رشته تحصیلی یا شغل خود روزانه با این فایل ها سر و کار دارید این نرم افزار می تواند برای شما بسیار مفید باشد . نرم افزار دارای قابلیت های ویژه و حرفه ای است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .  

 

 

ادامه مطلب ...

دانلود نسخه تاچ و حرفه ای نرم افزار اتوکد برای گوشی های آندروید CAD Touch Pro v5.0.6

نرم افزاری که در این پست از سایت Apktops قصد معرفی آن را داریم مطمئنا یکی از نرم افزارهای پر استفاده و کاربردی برای دانشجویات و مهندسین رشته عمران و معماری و تمامی کسانی است که روزانه با انواع فایل های Autocad سروکار دارند . نام این نرم افزار جالب که به معرفی نسخه Pro آن می پردازیم CAD Touch Pro می باشد . این نرم افزار دارای رابط کاربری لمسی جالب و روان می باشد که کوچکترین نیازی به آموزش قبلی ندارد و تمام عناوین و منوها تقریبا مشابه نرم افزار Autocad نسخه Pc می باشد .  

 

 

ادامه مطلب ...

American Society of Mechanical Engineers

·  ASME Section I Requirements for Power boilers. Part PW lists the Requirements for Boilers Fabricated By WeldingThe rules in Part PW are applicable to boilers and component parts thereofincluding piping constructed under the provisions of this Section that are fabricated by welding and shall be used in conjunction with the generalrequirements of Part PG as well as with the specific requirements in the applicable Parts of this Section that pertain to the type of boiler under consideration.

  ادامه مطلب ...

جوشکاری مس با گاز

جوشکاری مس با گاز

بهترین طریقه برای جوشکاری مس جوشکاری با اکسیژن است( جوش اکسیژن = اتوگن= استیلن= کاربید اصطلاحات مختلف متداول می باشند) ضمناً می توان جوشکاری مس را با قوس الکتریک یا جوش برق نیز انجام داد.

ورقه های مس را مانند ورقه های آهنی برای جوشکاری آماده می کنند یعنی سطح بالائی را تمیز نموده و از کثافات و روغن پاک نموده و در صورت لزوم سوهان می زنند. ولی چون خاصیت هدایت حرارت مس زیادتر است باید مقدار آمپر را قدری بیشتر گرفت.

  ادامه مطلب ...

خطرات جوشکاری

در موقع جوشکاری از عوامل فیزیکی مورد تاثیر یا حاصله از عمل جوشکاری ممکن است خطراتی متوجه جوشکار شود که در:

 

دسته اول برق گرفتگی    دسته دوم سوختگی   و دسته سوم ورود اجسام خارجی به داخل چشم را می توان نام برد.

  ادامه مطلب ...

ماشینهای جوشکاری با جریان متناوب

ماشینهای جوشکاری با جریان متناوب که در آنها قوس الکتریکی با جریان متناوب ایجاد می شود شامل انواع زیر می باشد:

 

ترانسفورماتور یا مبدل جوشکاری جریان یک فاز

ترانسفورماتورهای بخصوص با سه کوپل یا سه سیم پیچ ( و کوپل تنظیم ولتاژ)

جوشکاری جریان متناوب با استفاده از ترانسفورماتور جریان سه فاز

   ادامه مطلب ...

جوشکاری سرب

در این نوع جوشکاری بیشتر از گاز هیدروژن و اکسیژن استفاده می گردد. در جوشکاری سرب احتیاج به گرد مخصوص نیست ولی باید قطعات کار را قبل از جوشکاری کاملاً صیقلی نموده سیم جوش سرب باید کاملاً خالص باشد چون سرب مذاب بسیار سیال می باشد. لذا جوشکاری درزهای قطعات سربی که به وضع قائم قراردارند بسیار دشوار و مستلزم مهارت و تجربه زیاد است.

عیوب اصلی جوش

عیوب اصلی جوش

مهندسی و فن‌آوری > مهندسی > مهندسی برق

مهندسی و فن‌آوری > مهندسی > مهندسی مکانیک

علوم طبیعت > فیزیک > الکتریسیته و مغناطیس > الکتریسیته

مقدمه

چون مواد و فلزات تشکیل‌ دهنده و جوش‌ دهنده و گیرنده از لحاظ متالوژیکی بایستی دارای خصوصیات مناسب باشند، بنابراین جوشکاری از لحاظ متالوژیکی بایستی مورد توجه قرار گیرد که آیا قابلیت متالوژی و فیزیکی جوشکاری دو قطعه مشخص است؟ پس از قابلیت متالوژی ، آیا قطعه‌ای را که ایجاد می‌کنیم، از لحاظ مکانیکی قابل کاربرد و سالم است؟ آیا می‌توانیم امکانات و وسائل برای نیازها و شرایط مخصوص این جوشکاری ، مثلاً گاز و دستگاه را ایجاد نمائیم و بر فرض ، ایجاد نیرو در درجه حرارت بالا یا ضربه زدن در درجه حرارت پایین ممکن باشد؟ زیرا استانداردهای مکانیکی و مهندسی و صنعتی جوشکاری باید در تمام این موارد رعایت شود تا جوش بدون شکستگی و تخلخل و یا نفوذ سرباره و غیره انجام گیرد.

  ادامه مطلب ...