هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند
هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند

هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند

پایگاه جوش ایران

بازرسی با روش نشر صوتی (AE)

نظیر بازرسی مخازن تحت فشار فلزی، سیستمهای لوله کشی، رآکتورها و غیره گسترش یافته است و از این روش می‎توان برای تشخیص و موقعیت یابی عیوب مختلف در سازه های تحت بار و اجزای آنها استفاده کرد . تست اکوستیک امیشن یک تکنیک غیر فعال است که پالسهای فراصوتی منتشر شده به وسیله منابع مختلف درون ماده را در لحظه وقوع آن تحلیل می‎کند و تفاوت اصلی آن با روشهایی مانند التراسونیک یا پرتونگاری نیز همین مطلب است. در حالی که در این دو روش برای به دست آوردن اطلاعات راجع به قطعه مورد نظر نیاز به اعمال انرژی خارجی است، در روش اکوستیک امیشن انرژی آزاد شده از ماده مورد نظر مرجعی برای کار بازرسی است . ابداع این روش به آقای Joseph Kaiser که در سال 1950 در انیستیتو متالورژی دانشگاه فنی مونیخ رساله‎ای تحت عنوان «بررسی رخداد موج صوتی در تستهای کششی» ارئه نمودند، 

 

ادامه مطلب ...

جوشکاری آلومینیم با برق

جوشکاری آلومینیم با برق

آلومینیوم فلزی سفید رنگ است ، قابلیت هدایت الکتریکی وحرارتی آلومنییوم زیاد بوده و در مجاورت هوا قشری به نام اکسید آلومینیوم روی آن را می‌پوشاند. که ضخامت آن ۰۰۲/۰ میلیمتر می‌باشد. و آلومینیوم را در مقابل بسیاری از گازها و مایعات محافظت می‌کند.
درجه ذوب آلومینیوم C 658 سانتیگراد است ، درجه ذوب اکسید آلومینیوم در حدود ۲۰۰۰ درجه سانتی گراد می‌باشد. برای بر طرف کردن این اکسید که مانع عمل جوش کاری می‌باشد از پوشش‌هائی که تولید سربارهای مخصوص می‌نماید استفاده می‌کنند وگرد آلومینیوم یا گرد جوشکاری آلومینیوم بر طرف کننده قشر اکسید شده و کثافات سطحی می‌باشد. 

ادامه مطلب ...

دانلود مجله بازرسی Inspection Trends

دانلود مجله بازرسی Inspection Trends سال 2011 موسسه جوش امریکا (AWS)